Страници

неделя, 8 април 2012 г.

Вайпър ли е новият Вайпър?

    На автосалона в Ню Йорк бе представен новия Viper на Street and Racing Technology (SRT). След спирането от производство на оригиналния модел през 2010, SRT решили, че легендата не трябва да умира, за това й дали ново шаси, регулируемо окачване и нова каросерия, която намалила теглото на автомобила с 50 кг., а двигателят оставили същия- атмосферен 8,4 литров, V10 като на последния модел, но вече произвеждащ 640 вместо досегашните 600 конски сили и масивните 812Nm въртящ момент, вместо досегашните 760. Трансмисията избрали- 6-степенна, механична модел Tremec TR6060.







Личното ми мнение:


Вайпър ли е новият Вайпър?... И не питам за марката, която вече не е Додж а SRT. Питам за духа на американския мускулест автомобил! Къде е той?... В този автомобил той липсва! Самият чар и отличителната марка на американските супер коли са леко ръбестите линии, които те карат едновременно да ги осмиваш и да им се възхищаваш. Къде са те сега?... Няма ги, както ги няма и специфичните фарове, които създадоха легендата и накараха автомобила да изглежда като дебнеща усойница (от англ. Viper). Няма го и ненормално дългият капак, който погледнат отстрани, изглеждаше сякаш колкото повече отива назад, се спуска и надолу. В крайна сметка, това което SRT представиха не е легендата, която всеки авто-фен би могъл да Ви опише. Те представиха една сглобка от части взаимствани от няколко автомобила: 
1.Цялостната форма на купето на Мазда RX7.
2. Стопове, комбинация от тези на Ауди A9 и Астън Мартин DB9.
и
3. Фаровете на Ферари California и предната броня на Ферари 599 GTB Fiorano.

Сега остана само да сложат и един 4,5 литров, алуминиево-магнези-карбонов V8, с който легендата да бъде обявена за изчезнала- НАПЪЛНО.

Личният ми извод, е че новият Вайпър е прекалено... красив! Да, красив! Прекалено е европейски с плавните си извивки и сложното си окачване. От един американски "суперкар" се очаква море от пластмаса отвътре и ръбове отвън. В това е чарът му!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Напишете коментара си тук...